STRATEGI

 

Den operative kommunikasjonskompetansen min burde være godt dokumentert i arbeidsprøvene for tekstfoto og video. Men grunnlaget for gode resultater gjennom det operative arbeid starter med strategier som er faglig funderte og kundeorienterte.

Siden 1995 har jeg jobbet i bedrifter som kjennetegnes ved høy innovasjonstakt, internasjonalisering og omstillingsutfordringer. Mine ledererfaringer og -egenskaper kommer delvis fra arbeid i linje og fra utviklingsprosesser, på prosjektbasis og i matriseorganisasjoner. I sum betyr dette at jeg har bred erfaring med å analysere, utvikle, teste, forankre og lansere nye produkter og tjenester, organisasjonsstrukturer og budskap – internt som eksternt. Dermed integreres kommunikasjonsarbeidet i hele kundens verdikjede – ikke bare «på tampen» i distribusjonsfasen:

Av konkrete strategiprosesser nevnes følgende spesielt:

* Etablering av forhandlernett i ADCom Data Gruppen (1995-1998)
* Utvikling og lansering av nye tjenester på Dagbladet.no (2000-2001)
* Utvikling, implementering og forankring av nye internett-. intranett- og ekstranettløsninger, merkevareprosesser og verdibasert ledelse i Posten Norge (2001-2005)
* Verdi- og merkevareprosess i Sparebanken Møre, i Nordmøre Energiverk og i Scana Volda (2006-2007)
* Etablering og videreutvikling av internett-, intranett- og ekstranettsider i Stokke AS (2007-2009)
* Produkt- og kommunikasjonsutvikling i reiselivsbransjen – Destinasjon Ålesund & Sunnmøre, Innovasjon Norge og 62°NORD (2009-2011)
* Salgs- og markedsstrategi for Isolaft AS (2012-2014)
* Etablering og utvikling av Tikkio AS
+++


Innspill? Utspill? Kommentarer?